top of page
  • Olga

Spiritual Awakening: Τα 10 Σημάδια της Πνευματικής Αφύπνισης

Είναι ένα σημάδι των καιρών που η λέξη «αφύπνιση» μπήκε στο καθημερινό λεξικό, όπου ορίζεται ως «πνευματική επίγνωση του σύμπαντος και άμεση μεταφυσική σύνδεση με την ίδια του την ύπαρξη και τη σύνδεση που έχει με όλες τις ζωτικές δυνάμεις.


Ένα από τα προβλήματα με την ιδέα μιας πνευματικής αφύπνισης, ωστόσο, είναι η έλλειψη σαφούς ορισμού. Τι ακριβώς είναι η πνευματική αφύπνιση και υπάρχει τρόπος να καταλάβετε εάν τη βιώνουμε;


Spiritual Awakening: Τα 10 Σημάδια της Πνευματικής Αφύπνισης

 

Σύμφωνα με τον Deepak Chopra, το ξύπνημα συμβαίνει όταν δεν ζεις πλέον σε έναν ονειρικό κόσμο όπου φιλτράρεις τα πάντα μέσα από το εγώ σου και εστιάζοντας στο μέλλον και το παρελθόν. Αντίθετα, έχεις σχεδόν ταυτόχρονη επίγνωση του ατομικού σου εαυτού και της σύνδεσης μεταξύ αυτού και όλων των άλλων.


Για μία πιο λεπτομερή προσέγγιση ως προς το τι είναι πνευματικότητα , πάτα ΕΔΩ.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη μεταφορά ενός κύματος στον ωκεανό. Είσαι το κύμα και είσαι ο ωκεανός. Η ικανότητα διατήρησης τόσο του χωρισμού όσο και της σύνδεσης φαίνεται να δείχνει ένα διαφορετικό επίπεδο πνευματικής εξέλιξης.


Κοιτώντας τις παραδόσεις της πίστης, παρατειρούμε ένα κοινό στοιχείο που περιγράφει αυτή την κατάσταση ως νιρβάνα, φώτιση ή αφύπνιση. Αυτή η συνείδηση ​​συμβαίνει όταν παύεις να είσαι ο παρατηρητής και αντ' αυτού αναρωτιέσαι, ποιος παρατηρεί;


Για παράδειγμα, σκεφτείτε ότι θα εμπλακείτε σε μια ταινία—τα συναισθήματα και η φυσιολογία σας συμπεριφέρονται σαν να βρίσκεστε στο βαθύ διάστημα με τον Λουκ Σκαϊγουόκερ ή με την Ντόροθυ όταν αυτή αντιστέκεται στην Κακιά Μάγισσα. Εκείνη τη στιγμή, η εμπειρία της ταινίας είναι αληθινή - η καρδιά σας χτυπάει δυνατά, αισθάνεστε ενθουσιασμένοι, φοβισμένοι ή αισιόδοξοι. Μετά χτυπάει το τηλέφωνό σας ή το άτομο που βρίσκεται πίσω σας βήχει δυνατά και επιστρέφετε σε μια διαφορετική πραγματικότητα: κάθεστε σε έναν κινηματογράφο και μοιράζεστε την εμπειρία του διαστημικού ταξιδιού ή των κίτρινων δρόμων από τούβλα με άλλους.


Παραδείγματα αφυπνισμένων ανθρώπων

Όταν σας ζητείται να σκεφτείτε αφυπνισμένους ανθρώπους, ονόματα όπως ο Μαχάτμα Γκάντι, ο Βούδας και ο Ιησούς έρχονται στο μυαλό. Ή ίσως η Μητέρα Τερέζα ή ο Νέλσον Μαντέλα. Αυτές οι εμπνευσμένες φιγούρες μπορεί να σας κάνουν να πιστέψετε ότι το να ξυπνάτε είναι παρόμοιο με το να είστε τέλειοι. Αν ναι, προσπαθήστε να σκεφτείτε πιο σχετικά παραδείγματα ατόμων που είναι ξύπνιοι. Βοηθά να δούμε παραδείγματα ανθρώπων που έχουν ταυτόχρονα ελαττώματα αλλά προσπαθούν να ζήσουν μια καλή ζωή με έμφαση στο ευρύτερο καλό.


Μερικά που έρχονται στο μυαλό είναι:


  • Ο Russell Brand, ο οποίος φαίνεται να διαμορφώνει μια περίεργη αντίφαση της διαρκούς αμφισβήτησης και της προσπάθειας για περισσότερη γνώση με ιδιόρρυθμο χιούμορ ( ή χιούμορ μπάνιου, σύμφωνα με τους αμερικανούς φίλους μας).

  • Ο Jim Carrey, του οποίου η κωμική ιδιοφυΐα τον βοήθησε να δει μέσα από την ψευδαίσθηση της διασημότητας και να απομακρυνθεί από κάθε ανάγκη για φήμη.

  • Η Oprah Winfrey, που έφερε τον Eckhart Tolle στις μάζες και που χρησιμοποιεί την Κυριακή της SuperSoul ως τρόπο για να μεταδώσει τη φώτιση στα εκατομμύρια των θεατών της, αλλά έχει επίσης μια λιγότερο διαφωτισμένη προσήλωση στο βάρος της.


Οι άνθρωποι που μοντελοποιούν το να είναι πνευματικά αφθπνισμένοι αλλά όχι τέλειοι είναι αυτό που χρειάζεται για να φανεί δυνατή μια τέτοια αφύπνιση.


Έτσι, τώρα που έχεις μερικά παραδείγματα αφυπνισμένων ανθρώπων, ας εστιάσουμε στο πώς μπορεί κανείς να καταλάβει εάν ξυπνά ή όχι.


Τα παρακάτω είναι 10 σημάδια πνευματικής αφύπνισης.


1. Παρατηρώντας τα μοτίβα σας

Ένα από τα πρώτα σημάδια αφύπνισης είναι η παρατήρηση. Μπορεί να περνά κανείς τη ζωή του στον αυτόματο πιλότο χωρίς να σκέφτεται πολύ ποιος είναι, τι θέλει και γιατί βρίσκεται εδώ. Το να εμφανίζονται αυτές οι ερωτήσεις είναι σαν να ανάβει ένα φως σε ένα προηγουμένως σκοτεινό δωμάτιο. Εάν γνωρίζεις ότι παρακολουθείς πώς κάνεις τη ζωή σου, ίσως αναρωτιέσαι:


Χρειάζομαι πραγματικά να πίνω τόσο πολύ;

Γιατί θυμώνω τόσο συχνά;

Γιατί πάντα συγκρίνω τον εαυτό μου με άλλους;

Γιατί δεν μπορώ να σηκωθώ από το κρεβάτι όταν χτυπάει το ξυπνητήρι μου;

Χρειάζομαι πραγματικά τόσο πολύ κόκκινο κρέας στη διατροφή μου;

Γιατί προσελκύω τόσο πολύ δράμα;

Το πρώτο βήμα στην ανάπτυξη είναι πάντα η επίγνωση της παρούσας στιγμής που ακολουθείται από μια παρόρμηση να αλλάξει κάτι.


2. Νιώθοντας μια αίσθηση σύνδεσης

Η αίσθηση σύνδεσης προέρχεται από την κοινή ανθρωπότητα. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν:


Εντοπίζεις ότι ενδιαφέρεσαι για την κοινότητα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον εθελοντισμό στην τοπική τράπεζα τροφίμων ή τον καθαρισμό του διαδρόμου του γείτονά.

Δοκιμάζεις την προοπτική κάποιου που είχες προηγουμένως δει ως διαφορετικό. Ίσως, αρχίσεις να αναρωτιέσαι γιατί φοράνε μπούρκα ή έχουν τατουάζ αντί να τους κρίνεις.

Έχεις αυξημένη επίγνωση των πλασμάτων με τα οποία μοιραζόμαστε τον πλανήτη. Μπορεί να αποφασίσεις να σταματήσεις να τρώς κρέας ή να πινεις τον εαυτό σου να παγιδεύει μύγες και αράχνες αντί να τις σκοτώνει.

Έχεις μια σύνδεση με τον πλανήτη. Αυτό μπορεί να γίνει ως συνειδητοποίηση ότι τα απορρίμματα, η χρήση πλαστικών ή η σπατάλη τροφίμων δεν είναι πλέον αποδεκτές προσωπικές πρακτικές.


3. Αφήνοντας την Προσκόλληση

Είτε το γνωρίζεις είτε όχι, έχεις προσκολλήσεις. Όλοι έχουμε. Οι προσκολλήσεις είναι πώς ορίζεις εσύ τον εαυτό σου. Μπορεί κανείς να ορίσει τον εαυτό του από το αυτοκίνητο που οδηγεί, τα παπούτσια που φορά, τι τρώει, με ποιον περνά χρόνο, ποιον ψηφίζει, τι διαβάζει και πώς ξοδεύει τα χρήματά του..


Σκέψου τον αληθινό σου εαυτό σαν τον παλμό σου. Με τα χρόνια, αποκτάς πεποιθήσεις ή περιγραφές για τον εαυτό σου με βάση αυτά που σου λένε οι γονείς, οι φίλοι, τα μέσα ενημέρωσης, ακόμη και η επιστήμη. Ας δούμε κάθε πεποίθηση ως πέπλο.


Είμαι έξυπνος.

Είμαι δημοφιλής.

Είμαι γατόφιλος.

Είμαι βίγκαν.

Είμαι γιόγκι.

Πάντα αργώ.

Δεν μπορώ να φάω γλουτένη.


Κάθε στρώμα είναι κι ένα άλλο κομμάτι υφάσματος. Μόλις αντιληφθείς το πέπλο, γίνεται διαφανές. Ακόμα υπάρχει, αλλά μπορείτε να δείτε μέσα από αυτό.


4. Βρίσκοντας την Εσωτερική Ειρήνη

Σκεφτείτε ότι η εσωτερική γαλήνη είναι ακλόνητη. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα πράγματα δεν μπορούν να πάνε στραβά στη ζωή, σημαίνει απλώς ότι όταν τα πράγματα πάνε άσχημα, δεν βρίσκεσαι σε ένα συναισθηματικό τρενάκι θυμού, απογοήτευσης ή απόγνωσης.


Ο Δαλάι Λάμα περιγράφει την εσωτερική γαλήνη σαν να τσακίζει το δάχτυλο του ποδιού του - εξακολουθεί να βιώνει μια συναισθηματική φόρτιση, αλλά είναι φευγαλέα. Η εσωτερική γαλήνη είναι σαν ένας μεγεθυντικός φακός θετικών συναισθημάτων και μια υγρή κουβέρτα πάνω από τα αρνητικά.


5. Αύξηση της διαίσθησής σου

Σκεφτήκες ποτέ έναν παλιό φίλο από το γυμνάσιο και ξαφνικά τον συναντάς την επόμενη μέρα; Έχεις ακούσει ποτέ το τηλέφωνό να χτυπάει και να ξέρεις πως καλεί πριν κοιτάξεις; Έχεεις νιώσει ποτέ μια άμεση και παράλογη αντιπάθεια για κάποιον ή ένιωσες το συναίσθημα πως γνωρίζεις κάποιον για χρόνια κι ας τον βλέπεις πρώτη φορά;


Όλα αυτά είναι σημάδια διαίσθησης. Εάν οι σκέψεις, τα αντικείμενα και τα άτομα έχουν όλα ενέργεια, τα πνευματικά αφυπνισμένα ανθρώπινα όντα φαίνονται πιο κατάλληλα να συνδέονται με αυτήν την ενέργεια σε τακτική βάση.


6. Έχοντας συγχρονικότητα

Στην ίδια γραμμή με τη διαίσθηση, υπάρχει η αίσθηση ότι το σύμπαν συνωμοτεί για να κάνει κάτι να συμβεί. Βλέπεις στην πινακίδα ενός τυχαίου αυτοκινήτου τον αριθμό 1111 και μετά κοιτά το ρολόι σου σου και η ώρα δείχνει 1111, αμέσως μετά ανοίγετε την τηλεφώσα και το 1111 εμφανίζεται πάλι μπροστά σου. Κάποιοι μπορεί να το αποκαλούν σύμπτωση, αλλά άλλοι πιστεύουν ότι αυτά τα διακριτικά σημάδια σας καθοδηγούν.



7. Αύξηση της συμπόνιας σας

Η ενσυναίσθηση είναι η ικανότητά να αισθάνεται κανείς αυτό που νιώθουν οι άλλοι, να δοκιμάζει μια νέα προοπτική. Η συμπόνια είναι μια ενέργεια που εμπνέεται από την ενσυναίσθησή. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στη διαδικασία μιας πνευματικής αφύπνισης αρχίζουν να παρατηρούν τόσο μια πιο περιεκτική ενσυναίσθηση όσο και μια συμπόνια πιο προσανατολισμένη στη δράση που αισθάνεται φυσιολογική, φυσική και ικανοποιητική.


Ένας τομέας συμπόνιας που συχνά ξεχνιέται είναι η αυτοσυμπόνια. Σύμφωνα με την Kristin Neff, ερευνήτρια της αυτοσυμπόνιας, η αυτοσυμπόνια αποτελείται από τρία κύρια συστατικά:


Αυτο-ευγένεια

Μια αίσθηση κοινής ανθρωπότητας

Ενσυνειδητότητα

Εάν βιώνεις τα παραπάνω συστατικά, βρίσκεσαι στο μονοπάτι προς την πνευματική αφύπνιση.


8. Εξάειψη του φόβου του θανάτου

Ένας σοφός δάσκαλος, ο Barry (Bears) Kaufman, είπε κάποτε ότι κάθε φόβος είναι πραγματικά ένας φόβος θανάτου. Όλος ο φόβος μειώνεται γενικά καθώς ένα άτομο αφυπνίζεται περισσότερο. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη προσκόλλησης.

Ο δικός σου θάνατος φαίνεται λιγότερο τραγικός όταν επικεντρώνεσαι στο να ζείς στο παρόν και σταματάς να ανησυχείς τόσο πολύ για το μέλλον ή να μετανιώνεις για το παρελθόν. Όταν η συνείδηση ​​θεωρείται ότι υπερβαίνει ένα φυσικό σώμα, η απώλεια αυτού του σώματος αισθάνεται λιγότερο τραγική. Το να βλέπεις τον θάνατο ως αναπόφευκτο, ως μέρος της διαδικασίας σου, δίνει χώρο στην ειρήνη και απομακρύνει τον φόβο.


9. Αυξάνοντας την αυθεντικότητα

Με την πνευματική αφύπνιση έρχεται η αυτοπεποίθηση και μια βαθιά αίσθηση αυτοεκτίμησης. Φεύγει η ανάγκη συμμόρφωσης με τα πολιτισμικά πρότυπα ή την πολιτική ορθότητα. Αντίθετα, αφθονεί μια πραγματική πλήρης αίσθηση ικανοποίησης με το ποιος είσαι και τις επιλογές που κάνεις.


Αν και πολλοί αφυπνισμένοι άνθρωποι είναι influencers, δεν φιλοδοξούν να έχουν οπαδούς. Άνθρωποι όπως ο Jay Shetty και ο Eckhart Tolle έχουν τεράστιους ακόλουθους λόγω του τρόπου εμφάνισης τους σε αυτόν τον κόσμο, όχι επειδή γνωρίζουν έναν μαγικό αλγόριθμο Instagram. Η πράξη του να είναι ο εαυτός τους είναι ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά τους. Με την αναγνώριση ότι δεν είναι δουλειά τους να ευχαριστούν τους άλλους, να αποφεύγουν να δηλώνουν αντιδημοφιλείς απόψεις ή να βαδίζουν απαλά με τον τρόπο που επιλέγουν να νιώθουν οι άλλοι, έρχεται μια ενέργεια που είναι ελκυστική και αισθάνεται ασφάλεια να είναι κοντά.


10. Άνθηση

Οι αφυπνισμένοι άνθρωποι έχουν ένα επίπεδο ευεξίας που φαίνεται να είναι πιο συνεπές. Γνωρίζετε ότι υπάρχει μια σύνδεση μυαλού-σώματος, που μεταφράζεται ότι οι άνθρωποι που είναι πιο ευτυχισμένοι είναι και πιο υγιείς.


Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η έρευνα στον τομέα της θετικής ψυχολογίας μοιάζει πολύ με τις μελέτες αφυπνισμένων ατόμων. Στη θετική ψυχολογία, οι τομείς του θεωρητικού μοντέλου ευτυχίας που ονομάζεται PERMA (positive emotions, engagement, relationships, meaning, and accomplishments δηλαδή, θετικά συναισθήματα, δέσμευση, σχέσεις, νόημα και επιτεύγματα) είναι όλα τα δυνατά σημεία του αφυπνισμένου. Ομοίως, μια ερευνήτρια, η Sonya Lyubomirsky, βρήκε μια βαθιά σύνδεση μεταξύ της ευτυχίας και της επιτυχίας σε πολλούς τομείς της ζωής, συμπεριλαμβανομένου του γάμου, της φιλίας, του εισοδήματος, της εργασιακής απόδοσης και της υγείας. Στην επιστήμη, αυτό είναι γνωστό ως άνθηση.


Πρακτικές για να βοηθήσετε την πνευματική σας αφύπνιση

Για όσους από εσάς το διαβάζετε και νιώθετε ότι είχατε υποδείξεις αφύπνισης, αλλά θέλετε να ανοίξετε πλήρως τις δυνατότητές του, ακολουθούν μερικές προτεινόμενες δραστηριότητες:


  • Διαλογισμός

  • Περάστε χρόνο έξω από

  • Γέλιου

  • Χορός

  • Συνδεθείτε με την κοινότητά σας

  • Εθελοντική

  • πρακτική ευγνωμοσύνη

  • Επιβραδύνετε


Όπως λέει ο Eckhart Tolle, «Βρίσκετε την ειρήνη όχι αναδιατάσσοντας τις συνθήκες της ζωής σας, αλλά συνειδητοποιώντας ποιος είστε στο βαθύτερο επίπεδο».

Αφιερώστε χρόνο εστιάζοντας στο να γίνετε πλήρως ο εαυτός σας.



28 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page