top of page
  • Olga

Το TikTok μας κάνει με τα κρεμμυδάκια: Κρεμμυδόνερο για ταχεία ανάρρωση από κρυολογήματα;

Μπορεί πραγματικά η κατανάλωση κρεμμυδιού να σας θεραπεύσει γρηγορότερα από κρυολόγημα ή ασθένεια;


Τα οφέλη του κρεμμυδιού στον οργανισμό μας


Εάν δεν έχεις ήδη δει την τάση του onion water στο TikTok, είναι μόνο θέμα χρόνου. Σε πολλές αναρτήσεις, αυτή η τάση έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 200 εκατομμύρια προβολές. Από την ταχεία ανάρρωση από τον αναπνευστικό συγκυτιακό ιό (RSV), τις κολπικές λοιμώξεις, τα κρυολογήματα και τον βήχα μέχρι τη βελτίωση του άσθματος, της υγείας του εντέρου και της αρτηριακής πίεσης, υπάρχουν πολλοί ισχυρισμοί υγείας που σχετίζονται με αυτό το ταπεινό υγρό.


Ας δούμε τι μας λένε τα στοιχεία για αυτήν την τάση και ας ακούσουμε τι έχουν πει ορισμένοι ειδικοί στον τομέα της υγείας.


 

Κατανόηση της τάσης του κρεμμυδόνερου

Τα κρεμμύδια είναι τόσο διαδεδομένα στο TikTok αυτή τη στιγμή που κάνουν τα μάτια να δακρύζουν. Μερικοί βάζουν κομμένα κρεμμύδια στις γωνίες των δωματίων τους ως φυσικό καθαριστή αέρα, άλλοι τα γεμίζουν στις κάλτσες τους κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν είναι άρρωστοι και (φυσικά) άλλοι τα φτιάχνουν σε νερό με κρεμμύδι ως φυσικό ενισχυτικό του ανοσοποιητικού ή ασθένεια. θεραπεία όλων.


Αυτή η τάση πηγάζει από τη Δομινικανή παράδοση του τσαγιού με κρεμμύδι ως φυσική θεραπεία. Ανάλογα με το ποιο TikToker που ακολουθείς, μπορείς να φτιάξεις νερό με κρεμμύδι κόβοντας κόκκινο ή κίτρινο κρεμμύδι (ποτέ λευκό), ανακατεύοντάς το με φιλτραρισμένο νερό και αφήνοντάς το να καθίσει όλη τη νύχτα πριν το πιείτε. Άλλοι βράσουν ψιλοκομμένο κρεμμύδι και νερό μαζί για να φτιάξουν την εκδοχή τους.


Η διαιτολόγος Bianca Tamburello, RDN στη FRESH Communications, μοιράζεται στο wellandgood, «η αρχική μου σκέψη ήταν ότι ένα παρασκεύασμα νερού από κρεμμύδι μάλλον δεν είναι ευχάριστο στους γευστικούς κάλυκες». Επίσης…


Η Brianna Wieser, RDN, LDN, διαιτολόγος εκπαιδευμένη στη Mayo Clinic και εμπειρογνώμονας σε θέματα Lifestyle Medicine στο MOBE, το σημειώνει «Για να είμαι ειλικρινής, η σκέψη να πίνω νερό με κρεμμύδι ακούγεται αρκετά απωθητική». «Αυτό που λέγεται, τα οφέλη για την υγεία των κρεμμυδιών είναι καλά εδραιωμένα στην επιστημονική βιβλιογραφία και οι πολιτισμοί χρησιμοποιούν τα κρεμμύδια για αιώνες για διάφορους θεραπευτικούς σκοπούς».


Οφέλη από τα κρεμμύδια για την υγεία

Είναι ενδιαφέρον ότι το κρεμμύδι είναι μια από τις αρχαιότερες πηγές τροφίμων που είναι γνωστές στους ιστορικούς, με τη μαγειρική και ιατρική χρήση τους να εντοπίζεται πριν από περισσότερα από 5.000 χρόνια. Αυτό το μέλος της οικογένειας allium έχει χρησιμοποιηθεί από τότε ως ενισχυτικό γεύσης και προσθήκη σε μια υγιεινή διατροφή και για καλό λόγο.


Ενώ τα πράσινα λαχανικά τραβούν όλη την προσοχή, τα λευκά λαχανικά, όπως και τα κρεμμύδια, έχουν τα δικά τους μοναδικά διατροφικά οφέλη. Τα κρεμμύδια είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και άλλες φυτικές ενώσεις.


«Προσφέρουν βιταμίνη C, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι γνωστό ότι υποστηρίζει ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο είναι σημαντικό για την καταπολέμηση ενός ιού ή μιας λοίμωξης», λέει η Tamburello. Τα κρεμμύδια είναι επίσης πλούσια σε κάλιο, ένα μέταλλο και ηλεκτρολύτη που βοηθά στην εξισορρόπηση των υγρών στο σώμα, στη διατήρηση της υγείας των μυών και στη ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού. Επιπλέον, τα κρεμμύδια παρέχουν εντυπωσιακές ποσότητες βιταμινών Β φυλλικού οξέος και Β6, οι οποίες είναι σημαντικές για την ανάπτυξη των κυττάρων, τα επίπεδα ενέργειας και τον βέλτιστο μεταβολισμό.


Μία από τις πιο μοναδικές διατροφικές πτυχές σχετικά με τα κρεμμύδια είναι ότι είναι γεμάτα από οργανικές φυτικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων αντιοξειδωτικών και φλαβονοειδών, όπως η κερσετίνη, η καμπφερόλη και οργανικές ενώσεις θείου. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα κρεμμύδια περιέχουν 25 διαφορετικά φλαβονοειδή, καθιστώντας τα μια από τις υψηλότερες πηγές στη διατροφή. Αυτές οι φυτικές ενώσεις είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές στην καταπολέμηση των επιβλαβών βακτηρίων, στη μείωση της φλεγμονής και στην εξάλειψη των ελεύθερων ριζών στο σώμα - ενισχύοντας τις υπερδυνάμεις του κρεμμυδιού που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό. Η κερσετίνη είναι επίσης ένα ισχυρό αντιυπερτασικό, που σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υπέρταση ή χρόνια υψηλή αρτηριακή πίεση. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι προστατεύει τον εγκέφαλο και βοηθά στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ και άλλων νευροεκφυλιστικών διαταραχών.


Η διατροφή που διαθέτουν τα κρεμμύδια μεταφράζεται σε βελτιωμένα αποτελέσματα υγείας από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Οι φυτικές ενώσεις στα κρεμμύδια που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα δεν κάνουν διακρίσεις και στην πραγματικότητα θα αναστέλλουν τους οστεοκλάστες (τα κύτταρα που διασπούν τον οστικό ιστό) με εξαιρετικά ευεργετικό τρόπο. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι σε μια ομάδα μελέτης γυναικών άνω των 50 ετών, όσες έτρωγαν κρεμμύδια καθημερινά είχαν πέντε τοις εκατό μεγαλύτερη οστική πυκνότητα από εκείνες που τα έτρωγαν μία φορά το μήνα ή λιγότερο και η συχνή κατανάλωση κρεμμυδιού θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο κατάγματος του ισχίου έως και 20 τοις εκατό.


Άλλες εντυπωσιακές έρευνες για τα κρεμμύδια περιλαμβάνουν:


Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η κατανάλωση κρεμμυδιών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, στη βελτίωση του μεταβολικού συνδρόμου και ακόμη και στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

Οι οργανικές ενώσεις θείου στα κρεμμύδια έχουν ακόμη αποδειχθεί ότι έχουν ιδιότητες μείωσης του καρκίνου.

Η πρόσληψη ειδών άλλιουμ, συμπεριλαμβανομένων των κρεμμυδιών, έχει επίσης βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, του καρκίνου των ωοθηκών και του καρκίνου του στομάχου.

Μελέτες σε ζώα έχουν επίσης δείξει ότι τα κρεμμύδια έχουν προστατευτική δράση έναντι των αναπνευστικών και αλλεργικών διαταραχών.

Τα κρεμμύδια μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν την υγεία του εντέρου σας (σοβαρά, και τι δεν μπορούν να κάνουν;). Όπως εξηγεί η Wieser, «Τα κρεμμύδια περιέχουν πρεβιοτικές ιδιότητες που υποστηρίζουν ένα ποικίλο μικροβίωμα του εντέρου, που είναι γνωστό ότι επηρεάζει [θετικά] σχεδόν κάθε σύστημα του σώματός μας». Αυτές οι πρεβιοτικές ιδιότητες προέρχονται από τις διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχουν τα κρεμμύδια, βοηθώντας επίσης στην υγιή πέψη.


Πρέπει να αρχίσουμε να πίνουμε νερό με κρεμμύδι;

Λοιπόν, όλα αυτά τα οφέλη για την υγεία σημαίνουν ότι θα πρέπει να σταματήσουμε ό,τι κάνουμε και να χτυπήσουμε αμέσως λίγο νερό με κρεμμύδι;


Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι όταν πρόκειται για θρεπτικά συστατικά και φυτικές ενώσεις, μερικά είναι υδατοδιαλυτά ενώ άλλα είναι λιποδιαλυτά. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα θρεπτικά συστατικά διαλύονται είτε σε διάλυμα με βάση το νερό είτε με βάση το λίπος για να απορροφηθούν τελικά από τον οργανισμό. Έτσι, για παράδειγμα, εάν φας μια σαλάτα γεμάτη υγιεινές λιποδιαλυτές βιταμίνες με ένα dressing σαλάτας χωρίς λιπαρά και καμία άλλη πηγή λίπους, το σώμα σου θα έχανε αυτά τα ισχυρά θρεπτικά συστατικά.


Όταν πρόκειται για κρεμμύδια, όλα τα φλαβονοειδή είναι υδατοδιαλυτά, όπως και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη C και όλα τα μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου του καλίου. Αυτό σημαίνει ότι το νερό με το κρεμμύδι είναι τουλάχιστον σε καλό δρόμο από αυτή την άποψη, οπότε όταν τα κρεμμύδια βρίσκονται στο νερό, θα διοχετεύσουν αυτά τα θρεπτικά συστατικά στο νερό για να δημιουργήσουν ένα ρόφημα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία σου.


Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να δούμε την όλη εικόνα. «Παρά τα οφέλη του κρεμμυδιού για την υγεία, η ικανότητα του σώματός μας να θεραπεύει και να αναρρώνει από ασθένειες έχει πολύ περισσότερο να κάνει με τις καθημερινές συνήθειες του τρόπου ζωής μας, όπως η συνολική διατροφή, η σωματική δραστηριότητα, ο ύπνος και η διαχείριση του στρες από το να πίνουμε ένα ποτήρι νερό με κρεμμύδι όταν είμαστε. νιώθω άρρωστος», λέει η Wieser.


Εξετάζοντας την τάση από την άποψη της ασφάλειας, η Tamburello μοιράζεται, «Η κατανάλωση νερού με κρεμμύδι ενέχει ελάχιστο έως καθόλου κίνδυνο για όσους είναι περίεργοι να το δοκιμάσουν, ωστόσο, είναι σημαντικό να επισκεφθεί κανείς έναν γιατρό όταν δεν αισθάνεται καλά για να διασφαλίσει ότι οι ανάγκες υγείας αντιμετωπίζονται πλήρως με θεραπεία που βασίζεται στην έρευνα».


Έτσι, ενώ το νερό με κρεμμύδι σίγουρα δεν θα βλάψει την υγεία σας, δεν υπάρχει «καμία έρευνα που να υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα του νερού με κρεμμύδι στην επιτάχυνση της ανάρρωσης από RSV, κολπικές λοιμώξεις ή κρυολογήματα», λέει η Tamburello.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το TikTok έχει υπήρξε κόμβος παραπληροφόρησης για την υγεία στο παρελθόν, έτσι όπως με κάθε ισχυρισμό υγείας που βλέπεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φρόντισε να κάνεις την έρευνά σου.


154 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page