top of page
  • Olga

Οικονομικό στρες: Πως μπορεί να επηρεάσει την ψυχική και σωματική υγεία

Το άγχος για τα οικονομικά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ευημερία μας.

Οι άνθρωποι που ανησυχούν για τα χρήματα συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα σωματικής υγείας που μπορεί να περιορίσουν την ικανότητά τους να εργαστούν.


οικονομικό στρες και σωματική και ψυχική υγεία

Η οικονομική πίεση συχνά συμβάλλει σε προβλήματα ψυχικής υγείας όπως στρες, άγχος και κατάθλιψη.


Εάν ανησυχείς για τα χρήματα, δοκίμασε να μειώσεις τα έξοδά σου (ναι, τώρα κάτι μας είπες), να διαπραγματευτείς έναν υψηλότερο μισθό και να εξυγιάνεις τα χρέη σου.


Αυτό το άρθρο είναι για άτομα που θέλουν να μάθουν για τις επιπτώσεις του οικονομικού στρες στην υγεία και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αυξήσουν τις ταμειακές ροές τους.

 


Το να ανησυχείς για τα χρήματα μπορεί να σε επηρεάσει με περισσότερους τρόπους από ό,τι μπορεί να καταλάβεις. Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι οι κίνδυνοι πολλών σημαντικών προβλημάτων υγείας αυξάνονται όταν οι άνθρωποι ανησυχούν για την οικονομική τους κατάσταση. Εάν αγχώνεσαι για τα χρήματα, ακολουθήσε τις παρακάτω συμβουλές ώστε να μειώσεις τον αντίκτυπο στην ευημερία σου.


Οι επιπτώσεις του οικονομικού στρες στη σωματική υγεία

Αν και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα χρήματα είναι η κύρια πηγή άγχους για τους περισσότερους ανθρώπους, μια νέα έρευνα βρήκε ακριβώς τι μπορούν να περιμένουν οι άνθρωποι από τις ανησυχίες τους. Μια μελέτη από ερευνητές σε πολλά πανεπιστήμια διαπίστωσε ότι το άγχος που σχετίζεται με το συσσωρευμένο χρέος έχει ισχυρή συσχέτιση με τον πόνο και τη φλεγμονή.


Αυτή η έρευνα έδειξε επίσης ότι το μη εξασφαλισμένο χρέος σχετίζεται με αναπηρίες που περιορίζουν την εργασία. Μέχρι την ηλικία των 40 ετών, το 11% των ατόμων με συσσωρευμένο χρέος αντιμετώπισαν καταστάσεις υγείας που περιόρισαν την ικανότητά τους να εργαστούν. Περίπου το 12% αυτών των ανθρώπων βίωσαν πόνο που παρενέβαινε στη δουλειά τους. Περίπου το 26% αυτών των ανθρώπων παρουσίασαν επίσης πόνο, οίδημα ή δυσκαμψία στις αρθρώσεις τους. Οι ερευνητές προέβλεψαν ότι, μέχρι την ηλικία των 50 ετών, τα ποσοστά αυτά θα έφταναν αντίστοιχα το 19%, το 20% και το 51%.


Επιπτώσεις του οικονομικού στρες στην ψυχική υγεία

Τα ακάλυπτα χρέη και άλλες οικονομικές ανησυχίες μπορούν επίσης να συμβάλουν σε ανησυχίες για την ψυχική υγεία. Σε μια έρευνα της Bankrate το 2022, το 42% των ερωτηθέντων είπε ότι οι ανησυχίες για τα οικονομικά τους έχουν επηρεάσει αρνητικά την ψυχική τους υγεία.


Άγχος, κατάθλιψη και ανησυχητικές σκέψεις ήταν μεταξύ των συμπτωμάτων που οι ερωτηθέντες είπαν ότι έχουν βιώσει. Το χρέος, τα ανεπαρκή κεφάλαια για την πληρωμή των εξόδων και τα προβλήματα με τη διαχείριση των χρημάτων ήταν μερικοί από τους παράγοντες πίσω από τα αυξημένα επίπεδα άγχους αυτών των ατόμων.


Οι άνθρωποι που έχουν χρέη είναι συχνά πρόθυμοι να αναλάβουν περισσότερες ώρες στη δουλειά για να ξεπληρώσουν πιο γρήγορα το χρέος τους. Ωστόσο, αυτές οι επιπλέον ώρες μπορεί να οδηγήσουν σε υπερβολική εργασία σε σημείο εξάντλησης, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο άγχος σε έναν φαύλο κύκλο. Για εκείνους των οποίων οι εργασιακές ικανότητες είναι περιορισμένες, το άγχος της αδυναμίας να εργαστούν και να κερδίσουν περισσότερα μπορεί να επιδεινώσει το άγχος του χρέους τους.


Τρόποι βελτίωσης των ταμειακών ροών

Εάν αγχώνεσαι για τα χρήματα, εξετάσε τους παρακάτω τρόπους για να αυξήσεις τις ταμειακές σου ροές.


1. Μειώσε τα έξοδά σου.

Ενώ ορισμένα μηνιαία έξοδα είναι απαραίτητα, όπως πληρωμές ενοικίου ή στεγαστικών δανείων, είδη παντοπωλείου και ασφάλιση, μπορείς να περικόψεις άλλα. Για παράδειγμα, το φαγητό έξω ή το delivery – συμπεριλαμβανομένου του φλιτζάνι καφέ στο δρόμο για τη δουλειά – μπορεί να μην φαίνεται δαπανηρό εκείνη τη στιγμή, μπορεί γρήγορα να ανεβάσει τα έξοδα.


Για να εξοικονομήσεις χρήματα, δοκιμάσε την προετοιμασία γευμάτων τα Σαββατοκύριακα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αποφύγεις το φαγητό έξω, να κάνεις μια πιο υγιεινή διατροφή και να ´χεις κάτι γρήγορα μετά από μια κουραστική μέρα εργασίας. Εάν η πληρωμή του ενοικίου σου κάθε μήνα φαίνεται να προκαλεί άγχος, σκέψου να βρεις έναν συγκάτοικο για να σε βοηθήσει να μοιράσετε το κόστος.


2. Συγχώνευση χρέους.

Εάν έχεις πιστωτικές κάρτες που δεν αποπληρώνεις εγκαίρως, το πιθανότερο είναι ότι πληρώνεις μεταξύ 16% και 30% σε τόκους. Αυτές οι πληρωμές αθροίζονται. Με την συγχώνευση χρέους, μπορείς να συνδυάσεις πολλαπλές πηγές χρέους σε μία μηνιαία πληρωμή. Με αυτόν τον τρόπο, πληρώνετε τόκους μόνο σε ένα υπόλοιπο, ώστε να μειώσεις τις συνολικές σου πληρωμές. Έτσι, ίσως μπορέσεις να εξοφλήσεις το χρέος σου πιο γρήγορα και να αρχίσεις να βάζεις τα χρήματά σου σε άλλα μέρη.


3. Διαπραγματεύσου τον μισθό σου.

Περίπου το 39% των ερωτηθέντων σε μια έρευνα CouponFollow είπε ότι πίστευε ότι η ψυχική τους υγεία θα βελτιωνόταν εάν λάμβαναν αύξηση μισθού, ενώ το 26% είπε ότι η σωματική του υγεία θα βελτιωνόταν εάν έπαιρναν περισσότερα χρήματα. Εάν ο διευθυντής σου παινεύει τη δουλειά σου, σκέψου να ζητήσεις αύξηση.


Σκέψου το εύρος της εργασίας σου και πώς αντικατοπτρίζει την αρχική περιγραφή της εργασίας σου. Εάν πιστεύεις ότι ο ρόλος ή οι ευθύνες σου έχουν διευρυνθεί, πλησίασε τον εργοδότη σου έχοντας αυτές τις σκέψεις στο μυαλό σου και μια λίστα με τα επιτεύγματά σου. Το επιπλέον εισόδημα από μια αύξηση θα μπορούσε να κλείσει κάποια οικονομικά κενά ή να σας βοηθήσει να καλύψετε το συσσωρευμένο χρέος.



4. Θεώρησε τα χόμπι σου ως πιθανό εισόδημα.

Ίσως μπορείς να μετατρέψεις μερικά από τα χόμπι σου σε ευκαιρίες εισοδήματος. Για παράδειγμα, αν σου αρέσει η ζωγραφική, πουλήστε μερικά από τα έργα τέχνης σου στο Etsy. Αν πάντα ήθελες να γράψεις ένα βιβλίο, δημοσίευσε ένα ψηδφιακό βιβλίο. Μόλις δημοσιεύσεις το περιεχόμενό σου, θα λαμβάνεις χρήματα από κάθε πώληση. Παρόλο που κάθε χόμπι δεν δημιουργεί σημαντικό εισόδημα, η αγαπημένη σου δραστηριότητα είναι τουλάχιστον μια ευκαιρία να καλύψεις κάποια από τα έξοδα σου.


5. Κάνε έναν προϋπολογισμό.

Αν και ο ίδιος ο προϋπολογισμός δεν θα σου βγάλει χρήματα, μπορεί να ωφελήσει τις οικονομικές σου προοπτικές. Με έναν προϋπολογισμό, μπορείς να βελτιώσεις τους τομείς που σου κοστίζουν χρήματα και να μάθεις πώς να προσαρμόσεις τις δαπάνες σου. Το να έχεις απλώς ένα σχέδιο μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά το άγχος.


Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις έναν budget για να εντοπίσεις τρόπους για να κάνεις καλύτερη χρήση των χρημάτων σου. Για παράδειγμα, ο προϋπολογισμός σου θα μπορούσε να σε βοηθήσει να ξεκινήσεις να αποταμιεύεις για τη συνταξιοδότηση και να δημιουργείς ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης. Μπορεί να σε βοηθήσει να νιώθεις υπεύθυνος/η για τα οικονομικά σου, κάτι που μπορεί τελικά να κάνει θαύματα για την ψυχική σου υγεία.


Ένας υγιής τρόπος διαχείρισης των χρημάτων

Η εύρεση του καλύτερου τρόπου προσέγγισης των οικονομικών σου μπορεί μερικές φορές να φαίνεται υπερβολική. Από την άλλη πλευρά, η λήψη σκόπιμων μέτρων για τη διαχείριση των χρημάτων μπορεί να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει τη σωματική και ψυχική υγεία. Προσπάθησε να εστιάσεις στη διαχείριση των οικονομικών περιοχών όπου έχεις τον μεγαλύτερο έλεγχο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να δημιουργήσεις και να εφαρμόσεις στρατηγικές που λειτουργούν για εσένα – και να σε βοηθήσουν να νιώσεις ολοκληρωμένος/η καθώς βλέπεις θετικά αποτελέσματα.


90 Προβολές0 Σχόλια
bottom of page