top of page
  • Olga

5 Απλές Συμβουλές Για Να Ξεκινήσεις Διαλογισμό ΤΩΡΑ

Ο διαλογισμός είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορεί κανείς να κάνεις για τον εαυτό του.


πως να ξεκινήσεις διαλογισμό σήμερα

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις και να διατηρήσεις μια πρακτική διαλογισμού


Μια από τις πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με το διαλογισμό, είναι ότι πρόκειται για «απενεργοποίηση» του εγκεφάλου. Θα μοιραστούμε γιατί αυτό είναι αδύνατο, μαζί με μερικές απλές συμβουλές για να ξεκινήσεις – και να συνεχίσεις – να διαλογίζεσαι

 


Πρώτον, τα οφέλη. Σύντομες, τακτικές πρακτικές διαλογισμού έχουν αποδειχθεί ότι:


  • μειώνει το άγχος

  • ανακουφίζει το άγχος και την κατάθλιψη

  • βελτιώνει τον ύπνο

  • τόνωνει το ανοσοποιητικό σύστημα

  • αυξάνει την ικανότητα εστίασης

  • συντελεί στη διατήρηση χαμηλής πίεσης αίματος

  • και «ανακαλωδιώνει» τμήματα του εγκεφάλου.


Πέρα από την επιστήμη, πάνω απ 'όλα, ο διαλογισμός απλώς σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα – πιο ήρεμος, πιο ανθεκτικός, πιο ικανός να ανταποκρίνεσαι παρά να αντιδράς… Και, στην ουσία, αυτό είναι που ελπίζουμε ότι θα σε κάνει να επιστρέφεις τακτικά στην πρακτική σου.


1. Μην ανησυχείς για το αν το κάνεις «σωστά»

Έχεις ακούσει ποτέ ότι ο διαλογισμός είναι για να σταματήσεις ή να ελέγξεις τις σκέψεις σου; Είναι ο λόγος που πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν θα μπορέσουν ποτέ να διαλογιστούν. Είτε αυτό, είτε πιστεύουν ότι είναι «κακοί» στο διαλογισμό και εγκαταλείπουν αμέσως.


Μα ακριβώς όπως η καρδιά προορίζεται να χτυπά, το μυαλό υποτίθεται ότι σκέφτεται. Είτε εστιάσεις στην αναπνοή, είτε χρησιμοποιείς ένα μάντρα είτε κάνεις σάρωση σώματος, ο σκοπός του διαλογισμού επίγνωσης είναι απλώς να συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει χωρίς να αντιδράς σε αυτό. Για να αποφύγεις να εγκλωβιστείς στις «ιστορίες» του μυαλού και αντίθετα να αφήσεις τη συνειδητοποίησή σου να ξεκουραστεί στην πραγματικότητα – την παρούσα στιγμή.


2. Να είσαι άνετος

Googlαρε «διαλογισμός» και η οθόνη σου θα πλημμυρίσει από γαλήνια, λυγισμένα άτομα που κάθονται αβίαστα σταυροπόδι στο πάτωμα. Αλλά δεν χρειάζεται να είσαι ευέλικτος ή να λυγίζεις τον εαυτό σου σαν διπλό κόμπο για να διαλογιστείς. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να μπορείς να κάθεσαι άνετα, κατά προτίμηση με τον κορμό σου σε όρθια θέση. Έτσι το διάφραγμά σου παραμένει ανοιχτό και απεριόριστο και έτσι η αναπνοή σου μπορεί να ρέει ελεύθερα.


Είναι προτιμότερο να κάνεις διαλογισμό σε καθιστή θέση αντί να ξαπλώνεις, καθώς αυτό μπορεί να ενθαρρύνει τον ύπνο…και ενώ ο ύπνος είναι επίσης καλός, δεν είναι διαλογισμός! Αν θέλεις να καθίσεις στο πάτωμα, μπορείς να καθίσεις σε ένα μαξιλάρι διαλογισμού ή έναν πάγκο ή να ακουμπήσεις στον τοίχο. Διαφορετικά, κάτσε σε μια καρέκλα.


3. Να είσαι συνεπής

Προσπαθήσε και αφιερώσε χρόνο για διαλογισμό κάθε μέρα, ή αν κάθε μέρα σου φαίνεται υπερβολική στην αρχή, μπορείς να κάνετε μια συμφωνία με τον εαυτό σου να μην μένεις περισσότερο από τρεις ημέρες χωρίς διαλογισμό. Πολλοί άνθρωποι διαλογίζονται πρώτο πράγμα το πρωί, αμέσως μετά το ξύπνημα – αλλά μπορεί να ταιριάζει καλύτερα για εσένα σε άλλη στιγμή της ημέρας. Όποτε το κάνεις, προσπαθήστε να είσαι συνεπής με τον χρόνο και τον τόπο που διαλογίζεσαι, ώστε να δίνεις στον εαυτό σου την καλύτερη ευκαιρία να δημιουργήσεις μια τακτική συνήθεια.


4. Ξεκίνα με 5 λεπτά

Ένας άλλος συνηθισμένος λόγος που οι άνθρωποι αναφέρουν ότι δεν κάνουν διαλογισμό είναι ότι δεν έχουν αρκετό χρόνο. Η επιστημονική επικρατούσα άποψη είναι ότι μόλις πέντε λεπτά διαλογισμού θα σου δώσουν πρόσβαση σε πολλά από τα οφέλη του διαλογισμού – και αν είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πέντε λεπτά την ημέρα.


5. Να είσαι ευγενικός με τον εαυτό σου

Εντάξει - το μυαλό σου θα περιπλανηθεί. Θα χαθείς στις σκέψεις, μπορεί να προκύψουν δυνατά ή άβολα συναισθήματα…Αλλά φέρσου στον εαυτό σου με συμπόνια. Κάθε μέρα θα είναι διαφορετική, γι' αυτό λέγεται «πρακτική». Να είσαι περήφανος για τον εαυτό σου που δεσμεύεσαι. Δεν είναι πάντα εύκολο, δεν θα σε κάνει αδιαπέραστο από το άγχος, ούτε θα σου δώσει την «τέλεια» ζωή, αλλά σου υποσχόμαστε ότι αξίζει τον κόπο.


Άρα, πιάσε το μαξιλάρι σου ή μείνε ακριβώς εκεί που είσαι στην καρέκλα σου και ξεκίνα.


35 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page